Το Καλλιτεχνικό εργαστήρι "Legato" από την απόφοιτή μας, Γιώτα Νταλιάνη

Η απόφοιτή μας, Γιώτα Νταλιάνη, ξεκίνησε ένα πολύ όμορφο ταξίδι στη Λιβαδειά, με το Καλλιτεχνικό εργαστήρι «Legato»!

https://www.facebook.com/legatoartlab/

«Δυο λόγια για τις θεματικές ενότητες του εργαστηρίου:
Θεατρικό παιχνίδι

Το θεατρικό παιχνίδι είναι πράξη χαράς, δημιουργίας και επικοινωνίας. Αποτελεί ένα δυναμικό μέσο για τη δραστηριοποίηση των παιδιών, την απελευθέρωση της φαντασίας τους και την εξοικείωσή τους με το θέατρο. Αξιοποιεί την ανάγκη του παιδιού να αναπαριστά και να ανασυνθέτει τη γύρω του πραγματικότητα αλλά και τις δικές του ανάγκες με τον πιο οικείο για το παιδί τρόπο: το παιχνίδι.
Τα παιδιά σκέφτονται, συνυπάρχουν, αλληλεπιδρούν, ανακαλύπτουν, εμβαθύνουν και χαίρονται με τη διαδικασία. Καλούνται μέσα από την ασφάλεια που τους εξασφαλίζει ο ρόλος και μέσα από τη δραματοποίηση μιας φανταστικής ιστορίας να συζητήσουν και να εκφραστούν για ζητήματα που μπορεί να τα απασχολούν στην καθημερινότητά τους.

Η συμμετοχή σε μια ομάδα με κοινό στόχο βοηθά τα παιδιά – ακόμα και τα πιο εσωστρεφή να κατανοήσουν, να επικοινωνήσουν, να συνυπάρξουν ισότιμα και να εκφραστούν ελεύθερα, όχι μόνο με τους παραδοσιακούς όρους της προφορικής ομιλίας, αλλά με πολλά προσωπικά εκφραστικά μέσα όπως η σωματική έκφραση, η ελεύθερη εκφραστική κίνηση, ο αυτοσχεδιασμός, η παντομίμα, ακόμα και η σιωπή.
Στόχος λοιπόν είναι να βελτιώσουν τα παιδιά τις εκφραστικές τους δυνατότητες, να αποδεσμεύσουν τα συναισθήματα και τη φαντασία τους, να έρθουν σε επαφή με τη θεατρική περιπέτεια και να γνωρίσουν καλύτερα ο ένας τον άλλον.

Οι κατασκευές – χειροτεχνίες

Όπως κάθε μορφή τέχνης έτσι και οι κατασκευές προσφέρουν ένα ευρύ πεδίο δυνατοτήτων στα παιδιά και τα βοηθούν να εκφράσουν αυτά ακριβώς που κρύβουν μέσα τους αλλά δυσκολεύονται να πουν με λόγια.
Δεν περνούν μόνο ευχάριστα και δημιουργικά την ώρα τους αλλά καλλιεργούν τη συγκέντρωση της προσοχής τους και τη φαντασία τους. Κατακτούν τη συνθετική και αναλυτική ικανότητα. Κοινωνικοποιούνται μέσω της συνεργασίας και της ανταλλαγής ιδεών και απόψεων. Αναπτύσσουν όλες τις αισθήσεις τους παίζοντας με τα υλικά, ενώ ταυτόχρονα εξοικειώνονται με αυτά, ανακαλύπτοντας νέους τόπους χρήσεις των. Πιάνουν, βλέπουν, μυρίζουν, αισθάνονται το σχήμα και την υφή, τα χρώματα και τις αποχρώσεις τους. Νιώθουν ικανοποίηση και χαρά για τις δημιουργίες τους και αποκτούν αυτοπεποίθηση και σιγουριά.
Φτιάχνουν δικούς τους κόσμους μέσα από την κάθε δημιουργία και μας καλούν να τους γνωρίσουμε.

Η μουσική προπαιδεία

Η διαδικασία της μάθησης είναι ένα ταξίδι ήχων, μελωδιών και ρυθμών και εξελίσσεται μέσα από το παιχνίδι, την κίνηση, το τραγούδι, το χορό και το παίξιμο των οργάνων.
Με ήχο, κίνηση και χρώμα, με παραμύθια και παιχνίδια τα παιδιά κάνουν τα πρώτα τους βήματα στον κόσμο της μουσικής:
- Εξερευνούν τα στοιχεία της μουσικής (ρυθμό, μελωδία, ηχόχρωμα κλπ)
- Παίζουν διάφορα μουσικά όργανα, κατασκευάζουν αυτοσχέδια δικά τους και προετοιμάζονται για τα επόμενα βήματά τους στη μουσική.

Κλασική κιθάρα

Η μουσική κάνει τα παιδιά εξυπνότερα.
Η μουσική κάνει τα παιδιά κοινωνικότερα.
Σκοπός του μαθήματος της κλασικής κιθάρας είναι η εξοικείωση τους παιδιού με το όργανο, τη φιλοσοφία του και την ιστορία του.
Επίσης η καλλιέργεια της μουσικότητας και των τεχνικών δεξιοτήτων του μαθητή, που επιτυγχάνονται:
- μέσω της μελέτης και των προεκτάσεών της στον αυτοσχεδιασμό και τη συνοδεία
- της ευχέρειας ανάγνωσης της σύνθετης πολυφωνικής μουσικής γραφής
- της εκγύμνασης της ανεξαρτησίας της σκέψης και των κινήσεων των χεριών, μέσα από το πλέον ευέλικτο και διαδεδομένο μουσικό όργανο, την κιθάρα.»

Πληροφορίες:

legatoartlab@gmail.com